WeSwitch
  • Hoe werkt het?
  • Over ons
  • Blog
  • Veelgestelde vragen
  • Contact

Veelgestelde vragen

Hier beantwoorden wij de meest gestelde vragen.
​
​Staat uw vraag er niet tussen dan kunt u ons vriendelijke team mailen op info@weswitch.nl.
​U kunt ons ook bellen op 085-0608365.
​
Hier beantwoorden wij de meest gestelde vragen.
​Staat uw vraag er niet tussen dan kunt u ons vriendelijke team mailen op info@weswitch.nl. ​U kunt ons ook bellen op 085-0608365.

​

Over WeSwitch

Wat is WeSwitch?
WeSwitch is een gratis dienst die er voor zorgt dat u ieder jaar automatisch overstapt van energieleverancier. Zo bespaart u automatisch geld en betaalt u nooit meer te veel voor energie.​
Wat doet WeSwitch?
​WeSwitch bespaart u tijd en geld. Het overstappen van energieleverancier is een saai en tijdrovend proces. Echter, door niet over te stappen, laat u honderden euro’s per jaar liggen. Dit is zonde. Daarom doen wij dit voor u!

WeSwitch gaat ieder jaar op basis van uw energieverbuik op zoek naar een beter energietarief en switcht u automatisch zodra u kunt besparen. Over iedere overstap krijgt u uiteraard bericht van ons en van de nieuwe energieleverancier. Zo bent u altijd op de hoogte.
Hoe werkt weswitch?
WeSwitch werkt als volgt:
  1. U berekent uw besparing door uw verbruiksgegevens en huidige energieleverancier in te vullen.
  2. Wij scannen de markt voor het voordeligste contract op basis van uw gegevens.
  3. U meldt zich aan met persoonsgegevens voor de nieuwe leverancier en einddatum contract van uw huidige contract.
  4. Nadat u akkoord hebt gegeven, gaat WeSwitch uw overstap in orde maken.
  5. Het jaar daarop gaan we weer voor u aan de slag. Wanneer u kunt besparen, zullen we opnieuw voor u overstappen.
  6. U hoeft niets te doen en geniet van de honderden euro’s die u per jaar bespaart. Wij houden u per e-mail op de hoogte.
Waarom switchen jullie automatisch; kan ik de deal eerst zelf bekijken?
Energie tarieven wisselen dagelijks, soms zelfs per uur. Daarom switchen we u gelijk wanneer we een goede deal tegenkomen. Op deze manier loopt u geen aanbiedingen mis.
​
WeSwitch is een service die automatisch de overstap van uw energiecontract regelt. Nederlanders stappen niet vaak genoeg over omdat het een saai, tijdrovend en ingewikkeld proces is. Daarom doen wij dit voor u.
​
WeSwitch kondigt de overstap ruim van te voren aan via een mail. 
Mocht u niet blij zijn met het contract dat wij voor u hebben uitgekozen, heeft u altijd 14 kalenderdagen de tijd om de overstap te annuleren. Het maakt niet uit wat uw reden hiervoor is. U kunt ons mailen op info@weswitch.nl, dan helpen wij u graag.
Bespaart overstappen altijd geld?
Jazeker, overstappen loont altijd.
​
Veel consumenten hebben ooit een actiecontract met vaste energieprijzen afgesloten. Wanneer u na afloop van uw contract vergeet om over te stappen, wordt dit stilzwijgend per maand verlengd. Vanaf dat moment betaalt u het slaperstarief (standaard variabele tarief). Dit tarief is vaak fors hoger en kan er toe leiden dat u honderden euro’s per jaar te veel betaalt. Doordat wij aan het einde van u contract voor u overstappen bespaart u dus altijd geld!
Heb ik zelf nog controle over de overstap; kan ik een overstap annuleren?
Jazeker, mocht u niet blij zijn met het contract dat wij hebben uitgekozen, heeft u altijd 14 kalenderdagen de tijd om de overstap te annuleren. Wij helpen u hier graag bij. U kunt ons mailen op info@weswitch.nl, dan helpen wij bij de annulering.
hoe kan de service gratis zijn?
De Energiemarkt is al veel te lang niet transparant. Dit willen wij anders aanpakken. Wij ontvangen van de energieleverancier een commissie van ongeveer €30 per switch. Dit is voor iedere energieleverancier hetzelfde bedrag. Wij hebben dus geen voorkeur. 

De service die we hiervoor bieden is dat u ieder jaar automatisch bespaart op de energierekening. Ook regelen wij de overstap volledig, zonder dat u zelf iets hoeft te doen. 

Op deze manier kunnen we de service gratis aanbieden en zo gemiddeld €337 per jaar besparen voor onze leden. 
kan ik de Weswitch dienst opzeggen?
U kunt de WeSwitch dienst op elk gewenst moment beëindigen. Dit doet u door een email te sturen naar info@weswitch.nl. 
wat is het slaperstarief?
Veel Nederlanders hebben ooit een actiecontract met vaste energieprijzen voor een bepaalde tijd afgesloten. Binnen de looptijd van dit contract betaalt u een vaste prijs voor uw energie. Wanneer u na afloop van uw contract vergeet om over te stappen, wordt dit stilzwijgend per maand verlengd. Vanaf dat moment betaal je het slaperstarief (standaard variabele tarief). Dit tarief is vaak fors hoger en kan er toe leiden dat u honderden euro’s per jaar te veel betaalt.
​
Goed nieuws: wanneer u op dit moment het slaperstarief betaalt, kunnen wij direct voor u besparen!
Hoe berekenen we uw besparing?
​WeSwitch berekent uw besparing op jaarbasis, ervan uitgaande dat u aan het einde van uw huidige energiecontract overgaat op het standaard variabele tarief van uw leverancier. Uw besparing van 12 maanden wordt weergegeven als het voordeel van uw nieuwe voordelige tarief ten opzichte van het standaard variabele tarief. Dit is wat u zou gaan betalen als u niet was overgestapt.
​

* Deze standaard variabele tarieven staan ook wel bekend als 'slaperstarieven'. Bij ons zult u nooit meer het slaperstarief betalen! 

Over de Switch

Kan ik zonder stroom of gas Komen te zitten tijdens de switch?
Geen zorgen, u zult nooit zonder stroom of gas komen te zitten. Uw oude leverancier stopt pas met het leveren van energie wanneer de nieuwe leverancier het contract heeft overgenomen. 
hoe lang duurt het voordat ik ben overgestapt?
​Dit hangt af van de looptijd van uw huidige contract. Om er voor te zorgen dat u nooit een opzegboete hoeft te betalen, laten we u pas overstappen zodra het huidige contract afloopt. De volgende drie situaties kunnen voorkomen:

1. Uw huidige contract is voor onbepaalde tijd:
Wanneer u een contract voor onbepaalde tijd heeft, kunnen wij direct voor u besparen. In dit geval regelen we gelijk een overstap naar een goedkoper tarief. Na de 14 dagen bedenktijd gaat uw nieuwe contract na 2 tot 6 weken in. Uw nieuwe leverancier regelt de opzegging van uw huidige contract. U hoeft zelf niets te doen!

2. Uw huidige contract loopt binnen 3 maanden af:
Wanneer uw huidige contract binnen drie maanden afloopt kunnen wij ook direct voor u besparen. In dit geval melden we u gelijk aan voor een voordelig tarief. Uw nieuwe leverancier regelt de opzegging van uw huidige contract. Het nieuwe tarief zal ingaan op het moment dat uw huidige contract afloopt. Hierdoor betaalt u nooit meer het slaperstarief.

3. Uw huidige contract heeft een resterende looptijd van langer dan 3 maanden:
Wanneer uw huidige contract nog langer dan drie maanden loopt, wachten wij even met de overstap. Drie maanden voordat het huidige contract afloopt, switchen wij u vervolgens naar een voordelig tarief. Het nieuwe tarief zal ingaan op het moment dat uw huidige contract afloopt. Ook met een lange resterende looptijd is het dus handig om u zich alvast in te schrijven. Zo betaalt u nooit meer te veel! 
​
de looptijd van mijn contract is nog niet afgelopen, kan ik me aanmelden?
Jazeker, zo vergeet u nooit meer op tijd over te stappen en betaalt u nooit meer te veel! Wanneer u zich aanmeldt terwijl de looptijd van uw huidige contract nog niet is afgelopen, gebeurt het volgende:

De looptijd van u contract is korter dan 3 maanden:
Wanneer uw huidige contract binnen drie maanden afloopt kunnen wij direct voor u besparen! In dit geval melden we u gelijk aan voor een goedkoop tarief. Uw nieuwe leverancier zal het nieuwe contract laten ingaan op het moment dat uw huidige contract eindigt.

De looptijd van u contract is langer dan 3 maanden:
Wanneer uw huidige contract nog langer dan drie maanden loopt, wachten wij even met de overstap. Drie maanden voordat het huidige contract afloopt, switchen wij u vervolgens naar een voordelig tarief. Het nieuwe tarief zal ingaan op het moment dat uw huidige contract afloopt. Ook met een lange resterende looptijd is het dus handig om u zich alvast in te schrijven.
​
* Wanneer u gebruikt maakt van onze service, zult u nooit een opzegboete betalen aan uw huidige leverancier. De overstap zal pas ingaan wanneer uw huidige contract eindigt.
hoe weet ik wanneer jullie mij hebben geswitcht?
WeSwitch kondigt de overstap ruim van te voren aan via een mail. Mocht u niet blij zijn met het contract wat wij voor u hebben uitgekozen, heeft u altijd 14 kalenderdagen de tijd om de overstap te annuleren. Het maakt niet uit wat hiervoor uw reden is. U kunt ons dan een mail sturen op info@weswitch.nl, dan helpen wij u graag.
Riskeer ik een opzegboete van mijn huidige leverancier?
Nee, wanneer u gebruik maakt van de WeSwitch service zult u nooit een opzegboete betalen aan uw huidige leverancier. De overstap zal pas ingaan wanneer uw huidige contract afloopt.
Hoe vaak laten jullie mij overstappen?
Wanneer u gebruik maakt van de WeSwitch service stapt u automatisch één keer per jaar over. Op deze manier bent u altijd verzekerd van een voordelig tarief. 
moet ik mijn huidige leverancier laten weten dat ik via weswitch ga overstappen?
Nee, het is niet nodig om dit aan uw huidige leverancier te melden. Wanneer u via WeSwitch overstapt, regelen wij al het papierwerk: wel zo handig. Uw nieuwe contract zal direct ingaan op het moment dat uw oude contract afloopt. U hoeft niet bang te zijn dat u zonder stroom of gas komt te zitten. 
met wie neem ik contact op als er iets mis gaat?
Als er iets aan de hand is met uw overstap kunt u altijd contact op nemen met WeSwitch; dan gaan we op zoek naar een oplossing. U kunt ons mailen op info@weswitch.nl. Ons team helpt u graag verder.

Als er iets gebeurt met uw energie of de facturering daarvan, dan kunt u contact opnemen met uw nieuwe energieleverancier. De gegevens van deze leverancier kunt u vinden in de mails die wij u hebben gestuurd of in de mails die de leverancier zelf aan u heeft gestuurd. Als u niet zeker weet wie u huidige leverancier is, kunt u contact met ons opnemen.

HOME ​
CONTACT
info@weswitch.nl 
085-0608365
 Copyright © 2021 WeSwitch B.V. | KVK 77405188 | Algemene Voorwaarden | Privacyverklaring
  • Hoe werkt het?
  • Over ons
  • Blog
  • Veelgestelde vragen
  • Contact