Hier beantwoorden wij de meest gestelde vragen.
Staat jouw vraag er niet tussen dan kun je ons vriendelijke team mailen op [email protected].
Je kunt ons ook bellen op 085-0608365.
Staat jouw vraag er niet tussen dan kun je ons vriendelijke team mailen op [email protected].
Je kunt ons ook bellen op 085-0608365.
Hier beantwoorden wij de meest gestelde vragen.
Staat jouw vraag er niet tussen dan kunt je ons vriendelijke team mailen op [email protected]. Je kunt ons ook bellen op 085-0608365.
Staat jouw vraag er niet tussen dan kunt je ons vriendelijke team mailen op [email protected]. Je kunt ons ook bellen op 085-0608365.
Over WeSwitch
Wat is WeSwitch?
WeSwitch is een gratis dienst die er voor zorgt dat je ieder jaar automatisch overstapt van energieleverancier. Zo bespaar je automatisch geld en betaalt je nooit meer te veel voor energie.
Wat doet WeSwitch?
WeSwitch bespaart jou tijd en geld. Het overstappen van energieleverancier is een saai en tijdrovend proces. Echter, door niet over te stappen, laat je honderden euro’s per jaar liggen. Dit is zonde. Daarom doen wij dit voor jou!
WeSwitch gaat ieder jaar op basis van uw energieverbuik op zoek naar een beter energietarief en switcht je automatisch zodra u kunt besparen. Over iedere overstap krijg je uiteraard bericht van ons en van de nieuwe energieleverancier. Zo bent je altijd op de hoogte.
WeSwitch gaat ieder jaar op basis van uw energieverbuik op zoek naar een beter energietarief en switcht je automatisch zodra u kunt besparen. Over iedere overstap krijg je uiteraard bericht van ons en van de nieuwe energieleverancier. Zo bent je altijd op de hoogte.
Hoe werkt weswitch?
WeSwitch werkt als volgt:
- Je berekent jouw besparing door jouw verbruiksgegevens en huidige energieleverancier in te vullen.
- Wij scannen de markt voor het voordeligste contract op basis van jouw gegevens.
- Je meldt je aan met persoonsgegevens voor de nieuwe leverancier en einddatum contract van jouw huidige contract.
- Nadat je akkoord hebt gegeven, gaat WeSwitch jouw overstap in orde maken.
- Het jaar daarop gaan we weer voor je aan de slag. Wanneer je kunt besparen, zullen we opnieuw voor jou overstappen.
- Je hoeft niets te doen en geniet van de honderden euro’s die je per jaar bespaart. Wij houden je per e-mail op de hoogte.
Waarom switchen jullie automatisch; kan ik de deal eerst zelf bekijken?
Energietarieven wisselen dagelijks, soms zelfs per uur. Daarom switchen we je gelijk wanneer we een goede deal tegenkomen. Op deze manier loop je geen aanbiedingen mis.
WeSwitch is een service die automatisch de overstap van uw energiecontract regelt. Nederlanders stappen niet vaak genoeg over omdat het een saai, tijdrovend en ingewikkeld proces is. Daarom doen wij dit voor jou.
WeSwitch kondigt de overstap ruim van te voren aan via een mail. Mocht je niet blij zijn met het contract dat wij voor je hebben uitgekozen, heb je altijd 14 kalenderdagen de tijd om de overstap te annuleren. Het maakt niet uit wat jouw reden hiervoor is. Je kunt ons mailen op [email protected], dan helpen wij jou graag.
WeSwitch is een service die automatisch de overstap van uw energiecontract regelt. Nederlanders stappen niet vaak genoeg over omdat het een saai, tijdrovend en ingewikkeld proces is. Daarom doen wij dit voor jou.
WeSwitch kondigt de overstap ruim van te voren aan via een mail. Mocht je niet blij zijn met het contract dat wij voor je hebben uitgekozen, heb je altijd 14 kalenderdagen de tijd om de overstap te annuleren. Het maakt niet uit wat jouw reden hiervoor is. Je kunt ons mailen op [email protected], dan helpen wij jou graag.
Bespaart overstappen altijd geld?
Jazeker, overstappen loont altijd.
Veel consumenten hebben ooit een actiecontract met vaste energieprijzen afgesloten. Wanneer je na afloop van jouw contract vergeet om over te stappen, wordt dit stilzwijgend per maand verlengd. Vanaf dat moment betaalt je het slaperstarief (standaard variabele tarief). Dit tarief is vaak fors hoger en kan er toe leiden dat je honderden euro’s per jaar te veel betaalt. Doordat wij aan het einde van jouw contract voor je overstappen bespaar je dus altijd geld!
Veel consumenten hebben ooit een actiecontract met vaste energieprijzen afgesloten. Wanneer je na afloop van jouw contract vergeet om over te stappen, wordt dit stilzwijgend per maand verlengd. Vanaf dat moment betaalt je het slaperstarief (standaard variabele tarief). Dit tarief is vaak fors hoger en kan er toe leiden dat je honderden euro’s per jaar te veel betaalt. Doordat wij aan het einde van jouw contract voor je overstappen bespaar je dus altijd geld!
Heb ik zelf nog controle over de overstap; kan ik een overstap annuleren?
Jazeker, mocht je niet blij zijn met het contract dat wij hebben uitgekozen, heb je altijd 14 kalenderdagen de tijd om de overstap te annuleren. Wij helpen jou hier graag bij. Je kunt ons mailen op [email protected], dan helpen wij bij de annulering.
hoe kan de service gratis zijn?
De Energiemarkt is al veel te lang niet transparant. Dit willen wij anders aanpakken. Wij ontvangen van de energieleverancier een commissie van ongeveer €30 per switch. Dit is voor iedere energieleverancier hetzelfde bedrag. Wij hebben dus geen voorkeur.
De service die we hiervoor bieden is dat je ieder jaar automatisch bespaart op de energierekening. Ook regelen wij de overstap volledig, zonder dat je zelf iets hoeft te doen.
Op deze manier kunnen we de service gratis aanbieden en zo gemiddeld €337 per jaar besparen voor onze leden.
De service die we hiervoor bieden is dat je ieder jaar automatisch bespaart op de energierekening. Ook regelen wij de overstap volledig, zonder dat je zelf iets hoeft te doen.
Op deze manier kunnen we de service gratis aanbieden en zo gemiddeld €337 per jaar besparen voor onze leden.
kan ik de Weswitch dienst opzeggen?
Je kunt de WeSwitch dienst op elk gewenst moment beëindigen. Dit doe je door een email te sturen naar [email protected].
wat is het slaperstarief?
Veel Nederlanders hebben ooit een actiecontract met vaste energieprijzen voor een bepaalde tijd afgesloten. Binnen de looptijd van dit contract betaal je een vaste prijs voor uw energie. Wanneer je na afloop van jouw contract vergeet om over te stappen, wordt dit stilzwijgend per maand verlengd. Vanaf dat moment betaal je het slaperstarief (standaard variabele tarief). Dit tarief is vaak fors hoger en kan er toe leiden dat je honderden euro’s per jaar te veel betaalt.
Goed nieuws: wanneer je op dit moment het slaperstarief betaalt, kunnen wij direct voor jou besparen!
Goed nieuws: wanneer je op dit moment het slaperstarief betaalt, kunnen wij direct voor jou besparen!
Hoe berekenen we uw besparing?
WeSwitch berekent jouw besparing op jaarbasis, ervan uitgaande dat je aan het einde van jouw huidige energiecontract overgaat op het standaard variabele tarief van jouw leverancier. Jouw besparing van 12 maanden wordt weergegeven als het voordeel van jouw nieuwe voordelige tarief ten opzichte van het standaard variabele tarief. Dit is wat je zou gaan betalen als je niet was overgestapt.
* Deze standaard variabele tarieven staan ook wel bekend als 'slaperstarieven'. Bij ons zul je nooit meer het slaperstarief betalen!
* Deze standaard variabele tarieven staan ook wel bekend als 'slaperstarieven'. Bij ons zul je nooit meer het slaperstarief betalen!
Over de Switch
Kan ik zonder stroom of gas Komen te zitten tijdens de switch?
Geen zorgen, je zult nooit zonder stroom of gas komen te zitten. Jouw oude leverancier stopt pas met het leveren van energie wanneer de nieuwe leverancier het contract heeft overgenomen.
hoe lang duurt het voordat ik ben overgestapt?
Dit hangt af van de looptijd van jouw huidige contract. Om er voor te zorgen dat je nooit een opzegboete hoeft te betalen, laten we je pas overstappen zodra het huidige contract afloopt. De volgende drie situaties kunnen voorkomen:
1. Jouw huidige contract is voor onbepaalde tijd:
Wanneer je een contract voor onbepaalde tijd hebt, kunnen wij direct voor je besparen. In dit geval regelen we gelijk een overstap naar een goedkoper tarief. Na de 14 dagen bedenktijd gaat jouw nieuwe contract na 2 tot 6 weken in. Jouw nieuwe leverancier regelt de opzegging van jouw huidige contract. Je hoeft zelf niets te doen!
2. Jouw huidige contract loopt binnen 3 maanden af:
Wanneer jouw huidige contract binnen drie maanden afloopt kunnen wij ook direct voor jou besparen. In dit geval melden we je gelijk aan voor een voordelig tarief. Jouw nieuwe leverancier regelt de opzegging van jouw huidige contract. Het nieuwe tarief zal ingaan op het moment dat jouw huidige contract afloopt. Hierdoor betaal je nooit meer het slaperstarief.
3. Jouw huidige contract heeft een resterende looptijd van langer dan 3 maanden:
Wanneer jouw huidige contract nog langer dan drie maanden loopt, wachten wij even met de overstap. Drie maanden voordat het huidige contract afloopt, switchen wij je vervolgens naar een voordelig tarief. Het nieuwe tarief zal ingaan op het moment dat jouw huidige contract afloopt. Ook met een lange resterende looptijd is het dus handig om je alvast in te schrijven. Zo betaal je nooit meer te veel!
1. Jouw huidige contract is voor onbepaalde tijd:
Wanneer je een contract voor onbepaalde tijd hebt, kunnen wij direct voor je besparen. In dit geval regelen we gelijk een overstap naar een goedkoper tarief. Na de 14 dagen bedenktijd gaat jouw nieuwe contract na 2 tot 6 weken in. Jouw nieuwe leverancier regelt de opzegging van jouw huidige contract. Je hoeft zelf niets te doen!
2. Jouw huidige contract loopt binnen 3 maanden af:
Wanneer jouw huidige contract binnen drie maanden afloopt kunnen wij ook direct voor jou besparen. In dit geval melden we je gelijk aan voor een voordelig tarief. Jouw nieuwe leverancier regelt de opzegging van jouw huidige contract. Het nieuwe tarief zal ingaan op het moment dat jouw huidige contract afloopt. Hierdoor betaal je nooit meer het slaperstarief.
3. Jouw huidige contract heeft een resterende looptijd van langer dan 3 maanden:
Wanneer jouw huidige contract nog langer dan drie maanden loopt, wachten wij even met de overstap. Drie maanden voordat het huidige contract afloopt, switchen wij je vervolgens naar een voordelig tarief. Het nieuwe tarief zal ingaan op het moment dat jouw huidige contract afloopt. Ook met een lange resterende looptijd is het dus handig om je alvast in te schrijven. Zo betaal je nooit meer te veel!
de looptijd van mijn contract is nog niet afgelopen, kan ik me aanmelden?
Jazeker, zo vergeet je nooit meer op tijd over te stappen en betaalt je nooit meer te veel! Wanneer je je aanmeldt terwijl de looptijd van jouw huidige contract nog niet is afgelopen, gebeurt het volgende:
De looptijd van jouw contract is korter dan 3 maanden:
Wanneer jouw huidige contract binnen drie maanden afloopt kunnen wij direct voor jou besparen! In dit geval melden we je gelijk aan voor een goedkoop tarief. Jouw nieuwe leverancier zal het nieuwe contract laten ingaan op het moment dat jouw huidige contract eindigt.
De looptijd van jouw contract is langer dan 3 maanden:
Wanneer jouw huidige contract nog langer dan drie maanden loopt, wachten wij even met de overstap. Drie maanden voordat het huidige contract afloopt, switchen wij jou vervolgens naar een voordelig tarief. Het nieuwe tarief zal ingaan op het moment dat jouw huidige contract afloopt. Ook met een lange resterende looptijd is het dus handig om jezelf alvast in te schrijven.
* Wanneer je gebruik maakt van onze service, zult je nooit een opzegboete betalen aan jouw huidige leverancier. De overstap zal pas ingaan wanneer jouw huidige contract eindigt.
De looptijd van jouw contract is korter dan 3 maanden:
Wanneer jouw huidige contract binnen drie maanden afloopt kunnen wij direct voor jou besparen! In dit geval melden we je gelijk aan voor een goedkoop tarief. Jouw nieuwe leverancier zal het nieuwe contract laten ingaan op het moment dat jouw huidige contract eindigt.
De looptijd van jouw contract is langer dan 3 maanden:
Wanneer jouw huidige contract nog langer dan drie maanden loopt, wachten wij even met de overstap. Drie maanden voordat het huidige contract afloopt, switchen wij jou vervolgens naar een voordelig tarief. Het nieuwe tarief zal ingaan op het moment dat jouw huidige contract afloopt. Ook met een lange resterende looptijd is het dus handig om jezelf alvast in te schrijven.
* Wanneer je gebruik maakt van onze service, zult je nooit een opzegboete betalen aan jouw huidige leverancier. De overstap zal pas ingaan wanneer jouw huidige contract eindigt.
hoe weet ik wanneer jullie mij hebben geswitcht?
WeSwitch kondigt de overstap ruim van te voren aan via een mail. Mocht je niet blij zijn met het contract wat wij voor jou hebben uitgekozen, heb je altijd 14 kalenderdagen de tijd om de overstap te annuleren. Het maakt niet uit wat hiervoor uw reden is. Je kunt ons dan een mail sturen op [email protected], dan helpen wij jou graag.
Riskeer ik een opzegboete van mijn huidige leverancier?
Nee, wanneer je gebruik maakt van de WeSwitch service zul je nooit een opzegboete betalen aan jouw huidige leverancier. De overstap zal pas ingaan wanneer jouw huidige contract afloopt.
Hoe vaak laten jullie mij overstappen?
Wanneer je gebruik maakt van de WeSwitch service stap je automatisch één keer per jaar over. Op deze manier ben je altijd verzekerd van een voordelig tarief.
moet ik mijn huidige leverancier laten weten dat ik via weswitch ga overstappen?
Nee, het is niet nodig om dit aan jouw huidige leverancier te melden. Wanneer je via WeSwitch overstapt, regelen wij al het papierwerk: wel zo handig. Jouw nieuwe contract zal direct ingaan op het moment dat jouw oude contract afloopt. Je hoeft niet bang te zijn dat je zonder stroom of gas komt te zitten.
met wie neem ik contact op als er iets mis gaat?
Als er iets aan de hand is met jouw overstap kun je altijd contact op nemen met WeSwitch; dan gaan we op zoek naar een oplossing. Je kunt ons mailen op [email protected]. Ons team helpt jou graag verder.
Als er iets gebeurt met jouw energie of de facturering daarvan, dan kun je contact opnemen met jouw nieuwe energieleverancier. De gegevens van deze leverancier kun je vinden in de mails die wij jou hebben gestuurd of in de mails die de leverancier zelf aan jou heeft gestuurd. Als je niet zeker weet wie jouw huidige leverancier is, kun je contact met ons opnemen.
Als er iets gebeurt met jouw energie of de facturering daarvan, dan kun je contact opnemen met jouw nieuwe energieleverancier. De gegevens van deze leverancier kun je vinden in de mails die wij jou hebben gestuurd of in de mails die de leverancier zelf aan jou heeft gestuurd. Als je niet zeker weet wie jouw huidige leverancier is, kun je contact met ons opnemen.