Over de Switch
Het maandelijkse termijnbedrag van de energieleverancier wijkt af van jullie opgave, hoe kan dit?
Er zijn twee redenen waarom het maandbedrag dat wij communiceren soms verschilt van wat de leverancier u toegestuurd heeft. Gelukkig zijn beide eenvoudig op te lossen:
Voor advies over het aanpassen van uw maandbedrag, kunt u ons vriendelijke team bellen op: 085-0608365 dan lopen we er samen doorheen. Ook voor verdere vragen kunt u ons altijd bereiken. We horen graag van u!
- Het maandbedrag dat wij communiceren is berekend inclusief de welkomstbonus van de nieuwe leverancier. Dit zijn de netto maandlasten die u betaalt voor energie. Het maandbedrag dat u van de nieuwe leverancier doorkrijgt is exclusief de welkomstkorting. Meestal wordt de welkomstbonus namelijk aan het einde van het jaar aan u uitgekeerd.
Het verschil tussen het door ons berekende maandbedrag en dat van de leverancier is dus de welkomstkorting gedeeld door 12 maanden. Stel dat uw welkomstkorting € 180 is, dan is het maandbedrag van de leverancier € 180/12 = € 15 hoger. Geen zorgen, dit krijgt u aan het einde van het jaar allemaal terug. Indien gewenst kunt u er ook voor kiezen om uw maandbedrag zelf naar beneden te stellen. Op die manier ‘int’ u de welkomstkorting maandelijks in plaats van aan het einde van het jaar. - WeSwitch berekent uw nieuwe maandkosten op basis van het verbruik dat u ons bij de aanmelding doorgegeven heeft. Dit verbruik is terug te vinden in de bevestigingsmail van de overstap die u van ons heeft ontvangen. De nieuwe leverancier bepaalt het daadwerkelijke maandbedrag op basis van het historisch verbruik op uw adres over de afgelopen 3 tot 5 jaar. Hierdoor kan het voorkomen dat de nieuwe leverancier rekent met een iets ander verbruik uit het verleden en/of de opwekking van uw eventuele zonnepanelen nog niet meeneemt.
Voor advies over het aanpassen van uw maandbedrag, kunt u ons vriendelijke team bellen op: 085-0608365 dan lopen we er samen doorheen. Ook voor verdere vragen kunt u ons altijd bereiken. We horen graag van u!
Kan ik zonder stroom of gas komen te zitten tijdens de switch?
Geen zorgen, je zult nooit zonder stroom of gas komen te zitten. Je oude leverancier stopt pas met het leveren van energie wanneer de nieuwe leverancier het contract heeft overgenomen. Ook wanneer de startdatum van het nieuwe contract niet precies aansluit op de einddatum van je oude contract, krijg je in de tussentijd gewoon energie geleverd van de oude levernacier.
Moet ik zelf opzeggen bij mijn oude leverancier?
Nee, het is niet nodig om je oude contract zelf op te zeggen. Wanneer je via WeSwitch overstapt, regelen wij al het papierwerk: wel zo handig. Het opzeggen van je oude contract wordt dus voor je geregeld!
HOE LANG DUURT HET VOORDAT IK BEN OVERGESTAPT?
Dit hangt af van de looptijd van je huidige contract.
1. Je huidige contract is voor onbepaalde tijd:
De nieuwe leverancier start met leveren binnen 45 dagen. De exacte startdatum staat in de leveringsovereenkomst die je ontvangt van de nieuwe leverancier.
2. Je huidge vaste conract loopt binnen 3 maanden af:
De nieuwe leverancier start met leveren zodra je huidige vaste contract afloopt.
Uitzondering: een overstap duurt 45 dagen. Daarom kan het soms voorkomen dat het nieuwe contract niet direct aansluit op je hudige contract. In de tussentijd krijg je gewoon energie geleverd van je oude energieleverancier. Je komt nooit zonder stroom of gas te zitten.
1. Je huidige contract is voor onbepaalde tijd:
De nieuwe leverancier start met leveren binnen 45 dagen. De exacte startdatum staat in de leveringsovereenkomst die je ontvangt van de nieuwe leverancier.
2. Je huidge vaste conract loopt binnen 3 maanden af:
De nieuwe leverancier start met leveren zodra je huidige vaste contract afloopt.
Uitzondering: een overstap duurt 45 dagen. Daarom kan het soms voorkomen dat het nieuwe contract niet direct aansluit op je hudige contract. In de tussentijd krijg je gewoon energie geleverd van je oude energieleverancier. Je komt nooit zonder stroom of gas te zitten.
De Startdatum van het nieuwe contract is na de einddatum van mijn huidige contract, gaat dit goed?
Soms kan het voorkomen dat het nieuwe contract niet direct aansluit op je huidige contract. Geen zorgen, in de tussentijd blijft je huidige leverancier gewoon energie leveren. Je komt dus nooit zonder stroom of gas te zitten.
Kan ik een opzegboete krijgen?
WeSwitch wacht met de overstap tot de einddatum van je huidige energiecontract. De einddatum van je contract heb je doorgegeven bij je WeSwitch aanmelding. Als deze einddatum klopt krijg je dus nooit te maken met een opzegboete. Let op: wij kunnen deze einddatum niet voor je checken. Mocht je er niet helemaal zeker van zijn, kun je dit alsnog navragen bij je huidige leverancier.
*Wanneer je bij je aanmelding gekozen hebt om je huidige contract voortijdig te beëindigen, kun je wel een opzegboete krijgen.
*Wanneer je bij je aanmelding gekozen hebt om je huidige contract voortijdig te beëindigen, kun je wel een opzegboete krijgen.
Wanneer krijg ik de eindafrekening van mijn oude leverancier?
Je ontvangt de eindafrekening van je oude energieleverancier maximaal 2 maanden na de overstap (max 2 maanden nadat de nieuwe leverancier is gestart met leveren).
Moet ik mijn Meterstanden doorgeven?
Je krijgt van de nieuwe leverancier bericht over hoe en wanneer je de meterstanden moet doorgeven. Heb je een slimme meter? De meterstanden kunnen dan op afstand automatisch worden uitgelezen. Je hoeft dan zelf niets te doen.
Wanneer krijg ik mijn welkomstkorting?
Dit verschilt per leverancier. Meestal krijg je de welkomstkorting aan het einde van het jaar verrekend op je jaarrekening. Tip: wil je de welkomstkorting liever door het jaar heen ontvangen? Je kunt je maandbedrag dan zelf naar beneden bijstellen bij de energieleverancier.
Voorbeeld: je welkomstkorting is €120. Je kunt je maandbedrag dan met €10 (€120 / 12 maanden) omlaag stellen. Op deze manier in je de welkomstkorting door het jaar heen. Je krijgt deze dan uiteraard niet aan het einde van het jaar.
Voorbeeld: je welkomstkorting is €120. Je kunt je maandbedrag dan met €10 (€120 / 12 maanden) omlaag stellen. Op deze manier in je de welkomstkorting door het jaar heen. Je krijgt deze dan uiteraard niet aan het einde van het jaar.
Wanneer stappen jullie weer voor mij over?
WeSwitch stapt automatisch één keer per jaar voor je over. Op die manier profiteer je ieder jaar opnieuw van het voordeel dat nieuwe klanten krijgen en betaal je nooit onnodig te veel. Ongeveer 3 maanden voor het einde van je contract krijg je bericht over de nieuwe overstap. Je hebt dan altijd 14 dagen bedenktijd waarin je kunt beslissen of je 100% tevreden bent. Je behoudt dus altijd zelf de controle.
Hoe kan ik de overstap annuleren?
Na de bevestigingsmail van de nieuwe leverancier heb je altijd 14 kalenderdagen de tijd om het nieuwe contract kosteloos en zonder opgave van redenen te annuleren.
De annulering kun je direct doorgeven aan de nieuwe leverancier. Het snelste is om ze te bellen met de boodschap dat je gebruik wilt maken van het herroepingsrecht en het contract wilt annuleren. Je kunt hierbij vragen om een annuleringsbevestiging per e-mail. Het telefoonnummer van de betreffende leverancier vind je in de mail die je ontvangen hebt of op hun website.
Belangrijk: wanneer je vervolgens de annulering via info@weswitch.nl of 085-0608365 aan ons doorgeeft, kijken we er een andere overstap mogelijk is of dat je de WeSwitch service liever beëindigd. In het laatste geval zullen we in de toekomst niet meer voor je overstappen.
De annulering kun je direct doorgeven aan de nieuwe leverancier. Het snelste is om ze te bellen met de boodschap dat je gebruik wilt maken van het herroepingsrecht en het contract wilt annuleren. Je kunt hierbij vragen om een annuleringsbevestiging per e-mail. Het telefoonnummer van de betreffende leverancier vind je in de mail die je ontvangen hebt of op hun website.
Belangrijk: wanneer je vervolgens de annulering via info@weswitch.nl of 085-0608365 aan ons doorgeeft, kijken we er een andere overstap mogelijk is of dat je de WeSwitch service liever beëindigd. In het laatste geval zullen we in de toekomst niet meer voor je overstappen.
Hoe is de besparing berekend?
Dit hangt af van je huidige contract.
1. Je huidige contract is voor onbepaalde tijd:
De besparing is berekend ten opzichte van de tarieven die je op dit moment betaalt. De besparing komt overeen met het bedrag dat je volgend jaar minder gaat betalen voor je energie!
2. Je huidge vaste conract loopt binnen 3 maanden af:
Wanneer je aan het einde van de looptijd van je energiecontract niet overstapt, wordt dit stilzwijgend verlengd tegen de hogere variabele tarieven (ook wel slaperstarieven genoemd). De besparing is berekend ten opzichte van deze variabele tarieven van je huidige leverancier. Dit zijn de tarieven die je zou gaan betalen wanneer je aan het einde van je contract niet zou overstappen.
1. Je huidige contract is voor onbepaalde tijd:
De besparing is berekend ten opzichte van de tarieven die je op dit moment betaalt. De besparing komt overeen met het bedrag dat je volgend jaar minder gaat betalen voor je energie!
2. Je huidge vaste conract loopt binnen 3 maanden af:
Wanneer je aan het einde van de looptijd van je energiecontract niet overstapt, wordt dit stilzwijgend verlengd tegen de hogere variabele tarieven (ook wel slaperstarieven genoemd). De besparing is berekend ten opzichte van deze variabele tarieven van je huidige leverancier. Dit zijn de tarieven die je zou gaan betalen wanneer je aan het einde van je contract niet zou overstappen.
Staat uw vraag er niet tussen dan kunt u ons mailen op info@weswitch.nl.
U kunt ons vriendelijke team ook telefonich bereiken op ma tm vr van 09:00 tmt 17:00 via 085-0608365.
U kunt ons vriendelijke team ook telefonich bereiken op ma tm vr van 09:00 tmt 17:00 via 085-0608365.
Staat uw vraag er niet tussen dan kunt u ons mailen op info@weswitch.nl.
U kunt ons vriendelijke team ook telefonich bereiken op ma tm vr van 09:00 tmt 17:00 via 085-0608365.
U kunt ons vriendelijke team ook telefonich bereiken op ma tm vr van 09:00 tmt 17:00 via 085-0608365.